pondělí 6. února 2017

BRICKS & PIECES - LEGO Zákaznický servis

Mít velkou firmu znamená mít i velké starosti. Starosti s tím aby vše fungovalo v co nejlepším pořádku. Dánská firma LEGO je opravdu velká (jeden z největších výrobců hraček na světě) a tak mají zákaznickému servisu věnovanou i podstatnou část ze svých webových stránek.
shop.lego.com
Takže pokud se vám stane, že dostanete krabici kostek, s jejímž obsahem je cokoli v nepořádku, rozhodně stojí za to tuto část stránek navštívit.
    Ale než se dostanu k přímému popisu, musím zmínit jeden nedostatek, který je (alespoň v české lokalizaci stránek) na první pohled viditelný. A je to právě ta česká lokalizace. Hotovou ji totiž mají tak napůl. Některé informace jsou již přeložené, ale doslova navazující věty jsou stále v angličtině. Sice na další pokračování v angličtině upozorňují. Ale jenom někde a to je právě trochu matoucí.
    Pravda je, že český překlad stránek se objevil teprve nedávno a čeština je dokonce jeden ze čtrnácti povolených světových jazyků korespondence se zákaznickým servisem. Takže jim ke zdárnému dokončení lokalizace do češtiny držím palce!

    Teď si tedy online zákaznický servis pojďme projít:
Ať už jste na stránce lego.com anebo shop.lego.com, odkazy na zákaznický servis najdete skoro úplně dole. Pro mě je ovšem nepochopitelné, proč je na obou stránkách různý počet "náhodně" seřazených odkazů na podsekce. Naštěstí ty, co jsou nazvány podobně (Návody k sestavení, Chybějící díly i Kontaktuj nás) vedou na stejné místo a jsou pro zákazníka těmi nejzásadnějšími.

    - Návody k sestavení (Návod k stavění na lego.com snad ani není česky!?!)
Někam jste založili návod a nevíte kam? Už jste tuhle stavebnici stavěli tolikrát, že máte návod celý potrhaný? Nebo ho prostě zrovna nemáte po ruce ale fakt byste se do něj rádi podívali? Tady je řešení! Do jednoduchého konfigurátoru zadáte číslo setu anebo pomocí databáze najdete svoji stavebnici a stáhnete návod v PDF verzi. Celá stránka je jenom anglicky, ale je tak intuitivní, že to vůbec nevadí.

    - Kontaktuj nás (Kontaktujte nás v druhé verzi)
Byly časy (několik let nazpátek), kdy tato stránka skoro nefungovala, protože kontaktovat LEGO zaměstnance v ČR téměř nešlo - nikdo nereagoval. Dnes jsou tu funkční odkazy, díky kterým se jednoduše proklikáte buď k telefonnímu číslu nebo emailové adrese (lze poslat i dopis, ale pouze do Anglie, jak tvrdí web). Telefonní robot svými otázkami nejprve pomůže nastínit váš problém a pak už se vás ujme ochotný personál. Pokud máte svoje LEGO VIP číslo a do telefonu ho navolíte, operátor dokonce ihned vidí vaše objednávky a může reagovat. A dovolat se opravdu jde, ikdyž to někdy trvá. Formulářem pro email můžete odeslat svůj dotaz v již zmíněných čtrnácti jazycích, kterými jsou: Angličtina, Čeština, Dánština, Finština, Francouzština, Holandština, Italština, Maďarština, Němčina, Norština, Polština, Portugalština, Španělština nebo Švédština.
Před písemným projevem si můžete vybrat upřesňující téma, které vás zajímá a následně využít pohodlných dva tisíce znaků.
lego.com/cs-cz/service
LEGO robot odpovídá do pár hodin a zaměstnanec potom do pár dnů. Setkal jsem se opravdu pokaždé s příjemným a ochotným přístupem ať už jsem řešil jakýkoli problém.
Ale opět musím upozornit na nesmyslnou dvojjazyčnost stránek - v tomto případě až groteskní, kdy máte text v češtině a vysvětlující poznámku v angličtině viz obrázek 2.

    - Chybějící díly (Chybějící dílky ve zdrobnělině druhé verze)
 A dostali jsme se k nejzásadnější části zákaznického servisu, kde můžete reklamovat rozbitý díl, chybějící díl či nakoupit dílky dle vlastního výběru. Celá tato sekce je v angličtině a nazývá se souhrnně BRICKS & PIECES.
    Nejdříve vyplníte svůj věk a zemi, kde se nacházíte. Pokud sháníte chybějící kostku nebo náhradu rozbité, vyplníte jednoduše číslo setu a pokud mají kostku v digitální podobě, tak i přímo ji. Když si nejste výběrem jisti, kostku popíšete a žádost potvrdíte. Na udaný email vám následně přijde oznámení, že kostky byly odeslány anebo že potřebují ještě další upřesňující informace. S požadavkem upřesnění jsem se ještě nesetkal = mají to dobře propracované.
Pokud chcete kostky dokoupit, projdete podobným formulářem, který vyústí v klasickou objednávku.

    Stane se opravdu málokdy, aby vám nějaká kostka přišla do stavebnice špatně vybraná anebo dokonce špatně vyrobená. Ale pár situací už jsem zažil a vždy se mi vyplatilo tímto reklamačním postupem projít. LEGO si podle mého udržuje dobře funkční systém kontroly kvality a tak, pokud se ozvete, že právě ve vašem setu je nějaká kostka špatně, nejste první a oni si vám tudíž bez složitých procesů můžou dovolit poslat správnou nebo novou kostku. Reklamoval jsem i pokroucené nálepky a neměl jsem s doručením nových žádný problém. Nikdy po mě nechtěli abych jim vadný dílek zaslal nazpátek, tudíž mě to stálo pouze čas strávený u počítače a brzy jsem se mohl těšit z kompletní a funkční stavebnice.

Část automatické odpovědi LEGO service

https://shop.lego.com/cs-CZ/

3 komentáře:

  1. Anonymní25/2/17 11:56

    I přesto, že je návod v angličtině na první pohled jasný, raději bych si jej nechal přeložit, abych měl jistotu, že dílky správně poskládám :) vždy se obracím na www.prekladysro.cz/anglictina

    OdpovědětVymazat
  2. Naprosto souhlasím, já bych také volila jedině výše zmíněné překlady

    OdpovědětVymazat